Gambar Pilihan

Monday 1 June 2015

KLINIK GOLF ASAH KEMAHIRAN SUKAN GOLF






OLEH: ADILLATUL HASIF NASAH



Antara peserta dan pensyarah yang menghadiri Program Klinik Golf Anjuran IPRMSA-UUM Chapter dengan kerjasama Akademi Golf Kebagsaan UUM


SINTOK- The Institute Of Public Relations Malaysia Student Association – UUM Chapter (IPRMSA-UUM) dengan kerjasama Akedemi Golf Kebagnsaan UUM telah menganjurkan program Klinik Golf sebagai wadah memperkenalkan sukan golf dan mengasah kemahiran mahasiswa terhadap sukan ini.
Pengarah programnya, Nurul Atirah Abdullah, 21, berkata, aktiviti ini dianjurkan bertujuan untuk memberikan pendedahan awal kepada mahasiswa UUM terhadap teknik sukan golf terutamanya kepada mereka yang berminat untuk merasai  sendiri pengalaman bermain golf.
 “Sebenarnya, ramai pelajar yang menyuarakan keinginan untuk merasai sendiri pengalaman bermain golf, namun disebabkan tiada pengalaman, mereka malu untuk menggunakan kemudahan bermain golf yang ditawarkan oleh Akademi Golf Kebangsaan yang beroperasi di UUM”
 “Selain itu, program sebegini juga bertujuan untuk mengubah persepsi pelajar yang melihat sukan golf ini cuma sesuai untuk dimainkan olah golongan elit sahaja. Dengan adanya sesi taklimat sebelum program dijalankan, kami berpeluang untuk memberi didikan kepada pelajar sekaligus mengubah persepsi negatif itu.” katanya.
Salah seorang peserta program, Noraida Ishak, 23, pelajar Program Komunikasi UUM turut memuji penganjuran program ini.
Noraida berkata program sebegini telah memberi peluang kepadanya untuk mempelajari teknik bermain golf dengan betul.
“Sebelum ini saya menganggap bahawa sukan golf ini mudah untuk dimainkan, namun selepas mencubanya, ternyata ia memerlukan teknik yang betul untuk mendapatkan sasaran pukulan yang tepat”
“Saya berharap agar pihak penganjur akan mengadakan program ini secara berterusan supaya lebih ramai pelajar UUM mengenali sukan golf dengan lebih dekat lagi,” tambahnya.
Program ini telah mendapat sambutan yang menggalakan dari mahasiswa/i UUM. Rata-rata peserta yang terlibat dalam program ini berpuas hati dengan sesi latihan yang dikendalikan oleh atlet Akademi Golf Kebangsaan yang juga merupakan pelajar Program Komunikasi.
Dalam program ini, sebanyak dua sesi latihan yang dilakukan. Sesi pertama ialah sesi latihan pukulan jarak jauh dan sesi kedua pula ialah sesi latihan pukulan jarak

No comments:

Post a Comment